Tom Hanks úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével halála után is folytathatná karrierjét. Erre vonatkozó megjegyzései azután hangzottak el, hogy a Pet Shop Boys, Neil Tennant azt mondta, hogy a mesterséges intelligenciát a zenészek dalok befejezésére is felhasználhatják. – adta hírül a BBC.
A 66 éves Hankst az új technológia jogi következményeiről kérdezték a The Adam Buxton podcast legújabb epizódjában. „Az első alkalom, hogy olyan filmet csináltunk, amelyben hatalmas mennyiségű saját adatot vittek be rólunk a számítógépbe – és tényleg a mi karakterünket és mozgásunkat tükrözte –, a The Polar Express című film volt. „Láttuk, hogy képesek lesznek nullákból és egyesekből arcot és karaktert kialakítani a számítógép segítségével. Azóta ez csak a milliárdszorosára nőtt, és mindenhol ezt látjuk.”
A 2004-ben bemutatott Polar Express volt az első teljes egészében digitális mozgásrögzítő technológiával animált film.
Hanks elmondta, hogy a filmiparban tárgyalásokat folytatnak arról, hogyan lehet megvédeni a színészeket a technológia hatásaitól. Széles körben folynak az egyeztetések, hogy milyen jogi következményei lehetnek az ilyen jellegű személyes adatok felhasználásának és mi tartozik a saját szellemi tulajdonuk alá.
„Érdekes lehetőség, hogy ha akarnám, bemutathatnék egy hét filmből álló sorozatot, amelyben 32 évesen szerepelnék, és 32 éves lennék mostantól a királyság eljövetéig.” „Mostantól bárki újraalkothatja magát bármilyen életkorban, mesterséges intelligencia vagy egyéb technológia segítségével. Lehet, hogy holnap elüt egy busz, és ennyi, de a felvételek folytatódhatnak.” „És bizonyos fokig élethű lesz. Ez minden bizonnyal művészi kihívás, de jogi is.”
Hasonló technológiát alkalmaztak már a legújabb Indiana Jones-filmben is, amiben a kezdő képekhez a 80 éves Harrison Fordot vitték vissza az időben. A filmkészítők a fiatalabb Ford archivált anyagát gyűjtötték össze, mielőtt új felvételekhez illesztették volna, az 1944-es Indiana Jones illúzióját keltve.
Hanks elismerte, hogy a technológiai fejlesztések oda vezethetnek, hogy egy mesterséges intelligencia által generált változata olyan filmekben is megjelenhet, amelyeket ő általában nem választana. Szerinte „az emberek kétségtelenül meg tudják mondani, [hogy ez mesterséges intelligencia], de a kérdés az, hogy vajon törődnek-e velük? Vannak, akiket ez nem érdekel, és akik nem húzzák meg ezt a vonalat.”
A mesterséges intelligencia a zeneipar számára is dilemmákat vet fel. A Drake és a The Weeknd klónozott hangjainak felhasználásával készített dalt a múlt hónapban eltávolították a streaming szolgáltatásokból, de Grimes arra bátorította a zenészeket, hogy használják az ő hangját a zenékhez.
A Pet Shop Boys énekese, Neil Tennant a Radio Timesnak nyilatkozva elmondta, izgatott a technológiában rejlő lehetőségek miatt. „Van egy dal, amelyhez 2003-ban írtunk refrént, és sosem fejeztük be, mert nem jutott eszembe egy versszak sem” – mondta. „De most a mesterséges intelligencia segítségével megadhatja neki a leírt biteket, megnyomhatja a gombot, és kitöltheti az üres helyeket. Lehet, hogy ezután átírhatja, de akkor is egy eszköz készítené.”