2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:07

Kína versenyre kel az Airbus és a Boeing gépeivel

Kína első nagy, hazai gyártású utasszállító repülőgépe vasárnap megkezdte kereskedelmi repülését, Sanghajból Pekingbe repült – jelentette a Xinhua kínai állami hírügynökség. Az egyfolyosós és kétmotoros, 164 ülőhellyel rendelkező China Eastern Airlines MU9191-es járatkódú új C919-es gépe, helyi idő szerint 10:32-kor indult el Sanghajból és 12:31-kor szállt le a pekingi nemzetközi repülőtéren.

A C919 piacra dobásával Peking a „Made in China 2025″ stratégiáját erősíti, amely célja a a külföldi repülőgépek függőségének csökkentése.

A C919, amely akár 5555 kilométeres hatótávval rendelkezik, versenyre kel a világ két legnagyobb repülőgépgyártójával, az Airbus-szal és a Boeinggel. Közvetlen versenytársa lesz az A320-as és B737-es keskenytörzsű repülőgépeknek, amelyeket főként belföldi és regionális nemzetközi járatokon használnak.

„Az első kereskedelmi repülés az új repülőgép nagykorúvá válásának ünnepe, és a C919 tovább fog fejlődni ha megállja a helyét a piacon” – mondta Zhang Xiaoguang, a COMAC marketing és értékesítési osztályának igazgatója a Xinhua jelentése szerint.

A China Eastern Airlinesnek 2022 decemberében szállították az első C919-et, amelyet a COMAC (Kínai Kereskedelmi Repülőgép Corporation) épített Kínában. Az eltelt hónapok során a repülőgép sikeresen átesett próbarepüléseken.

A COMAC tervezte a repülőgép főbb elemeit, például az orrot, a törzset, a külső szárnyat, a függőleges stabilizátort és a vízszintes stabilizátort. Azonban egyes alkatrészeknél, például a repülőgép LEAP-1C hajtóműveinél a vállalat nyugati cégek segítségét kérte, amelyeket a CFM International, a General Electric és a francia Safran vegyesvállalata fejlesztett ki.

Kapcsolódó
Még több NAGYVILÁG…