2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:48

A Lidl vezet

Hiába megannyi populista duma, a CBA többszöri helyzetbe hozása, a nagy élelmiszer láncok továbbra is uralják a magyar piacot. Csak Lázár János álmaiban sikerül magyar szereplőkkel helyettesíteni a Lidl, Tesco, Aldi, Penny Market négyest. A Trade magazin 2022-es évről készített toplistája számos meglepetést tartogat, igaz, nem a dobogós helyeken. Úgy tűnik, a kormánynak nem sikerült kiszorítania a multikat.

A diszkontláncok szárnyalása töretlen volt 2022-ben is – ez derül ki a Trade magazin friss FMCG kereskedelmi toplistájából. A Lidl jókora előnnyel megőrizte első helyét, de míg korábban a diszkont-triumvirátust jelentő Lidl, Penny, Aldi sorrendjében évek óta nem volt változás, most az Aldi megelőzte a Pennyt, összesítésben pedig a 9. helyről a 6. helyre lépett előre, a Lidlhöz hasonló, 30 százalék körüli forgalombővüléssel. Ezzel tehát maga mögé utasította a Penny láncot is, és bár a forgalmuk hasonló értékeket mutat, a boltszámuk jelentősen eltér – az Aldi jóval kevesebb üzletben bonyolított kicsivel több forgalmat, mint versenytársa. Összesítésben egyébként a Penny is lépett egyet előre, így 2022-ben a 7. helyen zárt.

Az idei toplista meglepetése, hogy 15 szereplősre bővítették a rangsort. Ennek oka, hogy egyre többen érik el azt a forgalmi határt, amivel az adott évben be lehet kerülni – kommentálta a lépést a toplistát évek óta megjelentető Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Hermann Zsuzsanna. Hozzátette, példátlan az új szereplők – a Kerekes, a Napcsillag, a Dél-100 – által üzemeltetett láncok sikere, forgalmuk bővülése, még akkor is, ha tudjuk, hogy az infláció minden lánc forgalmán nagyon sokat dobott.

Még több AKTUÁLIS…