Az egykori államtitkár, közlekedési szakembert a minap rendesen leszólták, de ismét megszólalt, s a magyar vasút helyzetét kritizálja. Legjobb pozitív példája Krakkó, ahol idén elkészül a „Déli Körvasút” helyi megfelelője – írta közösségi oldalán.
A szakember szerint a kettőről négyvágányosra bővített, Krakkó központján átvezető vasútvonalon a távolsági vonatok és az elővárosi-regionális vonatok forgalmát szétválasztják, előbbiek sebességét 100 kilométer per órára emelték a városi átvezető szakaszon. A beruházást az EU-s összeurópai hálózatokat támogató CEF alapja finanszírozta, a beruházás 2015-ben kezdődött, és idén fejeződik be. Az új állomások idén őszre készülnek el. Persze, ebben semmi meglepő sincs, hiszen Lengyelország rohamléptekkel fejlődik, egyre többen települnek haza, hiszen pörög a gazdaság és ezt többek között abból is tudhatjuk, hogy a magyar piacokon mér nemcsak az alma lengyel…
„Ha Lengyelország második városa itt tart, miért érnénk be Budapesten a mai állapotokkal, széteső, gazos, évtizedek óta magára hagyott pályákkal a fővárosi fejpályaudvarok körül, fájóan hiányzó vasúti megállókkal és külön szintű vasúti csomópontokkal, 100 éves biztosítóberendezéssel, és ha a Déli Körvasút nem épülne meg, a semmiben végződő harmadik, új Duna-híddal?-kérdezi a BKK korábbi vezérigazgatója. Mint tudjuk, Lázár János a Déli körvasútit lehúzta a beruházási listáról.