2024. november 21. (csütörtök) 19:25

A vonaton nincs Budapest-vidék ellentét

Vitézy Dávid lesújtó képet festett a magyar vasút állapotáról a Facebook-oldalán, miután a MÁV közölte, hogy a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között síntörés miatt nem járnak a vonatok. Szerinte a budapesti vasúti törzshálózat állapota évek óta kritikus, ezért a fővárosi bevezető szakaszok vasúti beruházásairól a „főváros-vidék” ellentétpár logikája alapján gondolkodni abszurd. Lázár János éppen az érintett szakaszokon, a Nyugati pályaudvarra vezető vágányhálózat rekonstrukcióját célzó beruházásokat állította le, a már megítélt uniós forrásokat is visszaadtuk.

Vitézy szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia beruházásainak elszabotálása nem csak a fővárosiakat érinti, a vonattal vidékről Budapestre utazókat jóval inkább. Szerinte a MÁV helyzetét nehezíti, hogy a jelentős kedvezményeket jelentő vármegyebérlet komoly veszteséget jelent a cégnél, ám az azt elrendelő szaktárca a nem térítette meg teljeskörűen a MÁV csoportnak.

Vitézy nem érti, hogy uniós pénzek nélkül is folytatódnak az autópálya-építések, de közpénz a kritikus állapotú vasút fejlesztésére nem jut. Az Egyenes Beszéd című műsorban rendszerszintű gondnak nevezte, hogy többet költünk közúti-, mint vasútfejlesztésre.Minden kiemelt és fontos vasúti beruházás leállt, és ezeket nagyrészt Lázár miniszter állította le,
és ebben a Budapest-környéki fejlesztések aránytalanul nagy kárt szenvedtek kárt.

Eddig annyi pénz jutott a vasút fejlesztésére, amennyit az EU-s források biztosítottak.Azt reméli, mielőbb feloldják az uniós pénzeket, bár a MÁV-nak a következő 3-5 év nagyon nehéz lesz még akkor is, ha rendelkezésre állnának az uniós források. A válságok még hosszú évekig folytatódni fognak.

Még több ITTHON…