A Nio az ázsiai elektromos járművek szegmensének egyik figyelemre méltó úttörője. Ezért is meglepő az a novemberi hír, hogy a sikeres cég három ezer dolgozójától válik meg. Pedig a világ számos országában zakatol az ET7-es széria forgalmazása. A kínai elektromos típus pár hónapja az ET5-ös verzióban is piacra került. A középkategóriájú, bő két tonna önsúlyú, takarékos autó limuzin és kombi kasznival is keresi a környezetbarát (pénzes) vevők kegyeit. Az amerikai Teslához hasonlóan, már 50 ezer dollár/€uró alatt megszerezhető, 4,8 méteres nóvum alapváltozata jó félezer kilométer megtételére alkalmas. A drágább, topmotorizált kínálatban szereplő Niók 700-1000 km-es távot is legyűrhetnek két „tankolás” között.
A Kínai Népköztársaságban gyártott friss modell 2024-től jelenhet meg az európai utakon nagyobb mennyiségben. Hiszen még a Nio reklámhadjárata is csupán e hetekben startolt. Az ismeretlen márkát nem könnyű bevezetni az öreg kontinens konzervatív piacára, ahol még idén is milliók döntenek a benzines/dízel kocsik mellett – főleg Volkswagen, Audi, Mercedes, Renault, Toyota stb. emblémával! Az összkerék-meghajtású, Nio ET5 széria erőforrástól függetlenül 200 km/órás végsebességre képes. Gyorsulása pedig a luxus sportkocsikéval vetekszik! Kínában idén őszig közel 20 millió személyautó és 3 millió haszonjármű gördült le a futószalagokról.