2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:25

Maybach, Topolino és a többiek

Hét nap, tízezer zsurnaliszta, 300 ezer látogató – hangzik a tavaszi, svájci járműshow beharangozója. Ráadásul századik mustrára csábít a rendezvény. A nemzetközi koronajárvány miatt 2020 óta ritkábbak lettek az oldtimer találkozók az öreg kontinensen. S zsinórban negyedszer, tavaly is elmaradt a legendás, márciusi, tóparti gépjármű seregszemle. A bizonytalan gazdasági szitu kapcsán e tavasszal sem tárta szélesre a kapuit a Genfi Autószalon. Pótrendezvényként Katarban bulizhattunk… Szomorkodás helyett lássuk, hogy a múlt században mely modellek világpremierjének örvendhettek ott a tó közelében a pénzes polgárok?!

A gazdasági/banki krach küszöbén Svájcban volt a tengerentúli T-sorozatot 1928-ban leváltó Ford Modell A nemzetközi bemutatója. A következő esztendőben az amerikai tömegautónál elegánsabb, fürgébb, drágább Mercedes-Benz SKK volt a genfi mustra szenzációja! Gyönyörű, modern germán luxus verda volt a 30-as években a Maybach Zeppelin DS7/DS8 típus is. A hét, illetve nyolc literes kocsikkal 140 km/óránál nagyobb tempót is elérhettek a sofőrök. Szenzációs sebesség ez, hiszen a nevében léghajót idéző országúti rakéta önsúlya 2,8 tonna volt. Más vevőkört célzott meg az 1937-ben Svájcban debütált olasz Fiat 500 Toplino. A kisember autója volt. Ennek szánták a német Volkswagen Bogarat is, mely a háborút követően hódította csak meg a világot. A ’39-es Opel Kapitän nemzetközi premierje is a Genfer Auto-Salonban volt. Aztán eldördültek a fegyverek, s megkezdődött a kétezer napos vérontás.

Kapcsolódó
Még több autó…