2024-ben is tombol már a tavasz, rajtol a motoros szezon Európában! Történelmi visszapillantás egy legendás, magyar masinára! Egy évtizeddel a második világháború után, még az ’56-os népfelkelés előtt dobták piacra hazánkban a közlekedést is „forradalmasító”, nagyfék dobos mocit, a 250-es Csepel utódját. „Pannonia is een historisch Hongaars merk“ – emlékezett meg a holland szaksajtó, a Budapesten bemutatkozott „történelmi magyar márkáról”, mely az 1950-es Csepel „rakéta” közvetlen utódjának tekinthető. Már-már korát megelőzően modern volt a 200 mm-es átmérőjű fékdobbal és a hajlított küllős kerekekkel debütált ’54-es típus. Ma csajozós masinának becéznénk ezt a szocialista mocit, mely már akkor gyorsult, amikor az autó még kevesek luxusa volt a Kárpát-medencében.
A Csepeltől örökölt 247 köbcentis erőforrású, korszerű, s megbízható Pannónia a bakteleszkópos, lengőnyerges elődhöz képest előrelépést és komfortot jelentett. A magyar mérnökök tudását dícséri a hátsó lengővilla és az egybeszabott laticel nyereg. „Ezen forradalmi megoldások a típusnévben is megjelentek, mely a „Teleszkóp, Lengővilla” szavak rövidítése volt. A ‘Pannónia’ márka Molnár László technikustól származott. A szerszámos doboz az új vonalú tankba került, az akkumulátor a hátsó függőleges vázcső elé. A típus jellemzően bordó színben készült“ – fogalmaz a szakirodalom az 1974-ig gyártott magyar modellről. Íme egy hazai sikersztori az Ikarusz busz története mellé!