Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes közölte, hogy jogi megoldást találtak az ArrivaBus járataira idehozott filippínó sofőrök foglalkoztatásának megakadályozására. A főváros nem támogatja az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását, s ezt saját cégük, a BKV esetében tudták érvényesíteni, az Arrivára pedig nem volt ráhatásuk. Álságosnak tartja azt a véleményt, miszerint a kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.
Az ArrivaBus Kft. a budapesti buszok harmadát üzemelteti (ez mintegy 450 járművet jelent), és ezzel a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég szerint a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, ezért októberben bejelentette a Fülöp-szigeteki járművezetők képzési programját. A szükséges képzések és vizsgák után az eredeti tervek szerint leghamarabb 2024 januárjában ülhettek volna volán mögé, de ez nem történt meg, februárban pedig azt nyilatkozták, hogy a képzési program még nem ért véget.