2024. november 23. (szombat) 04:21

Olimpia után autószalon

Október 14-én tárja szélesre a kapuit a Szajna-parti Mondial de l’Auto. A párizsi járműshow egyik beharangozott, retró sztárja lehet az újraélesztett R4-es modell. Persze a Renault riválisok sem lazsálnak. Igaz a népszerű Fiat 500-as elektromos változatának gyártásával e hetekben befékeztek. 2024-ben általános európai trend, hogy sokan „visszaszerettek” az olcsóbb benzines és dízel verdákba. A kilencvenedik alkalommal megrendezésre kerülő franciaországi mustrán a legújabb germán kocsik is ott lesznek. Pláne, hogy a Volkswagen Golf félévszázados születésnapját ünnepli idén. Viszont más márkáktól búcsút kell vennünk. {Ám, amint az 500-as Fityó nemzetközi sikere mutatja, egyes típusokat/stílusokat újra lehet éleszteni…} Győrben is megsiratják az Audi TT-t, mely kupé és kabrió változatban egyaránt népszerű – megfizethető – sportkocsi volt. A 25 esztendeje debütált német négykerekű első szériája sem tűnik „öregesnek”, mégis nyugdíjjazzák. Erre a sorsra jut az izmosabb, ifjabb Audi R8 család is – erősítették meg Bajorországban a szomorú hírt.

A Ford szerelmesek a Fiesta, a Focus, a Mondeo és a tágasabb Galaxy/S-Max sorozatok kimúlásáról értesülhettek. Az elektromos utódokból persze nehéz lesz annyit értékesíteni, mint például a közkedvelt Ford Fiestákból. Az 1976 óta gyártott kiskocsiból napjainkig 20 millió darab talált (jobbára elégedett) gazdára. A lányok, asszonyok körében ma is kedvelt márka használtan főleg a fiatalok „első saját verdájaként” kelendő. Más világ a VW Arteon. A Passát nagytestvérét 2015-ben a genfi és a párizsi szalonban mutatták be a wolfsburgi menedzserek. De a limuzin kevés vevőt vonzott, már csak néhány példány porosodik a kereskedőknél. A dögösebb, praktikusabb Arteon Shooting Brake {újonnan 50 ezer – 70 ezer €uró} termelése 2026-ig tart, hála a kombik tartós divatjának!

Kapcsolódó
Még több autó…