A budapesti parkolás továbbra is tűz alatt van, egyre több civil szervezet fúrja a parkolóhelyeket, miközben az önkormányzatok maguk is korlátozzák a parkolást és egyre magasabb díjakat szabnak ki.Alapjaiban írná át a fővárosi parkolás szabályozását hét civil szervezet, amelynek nyomán akár duplájára is emelkedhetne a parkolási díj Budapest egyes részein.A fővárosi közgyűlés október 4-i ülésére összeállítottak, és a fővárosi képviselőknek kiosztottak egy 15 pontból álló javaslatcsomagot, amelytől azt remélik, hogy jelentősen csökkenhetnek a közlekedési dugók, könnyebben lehet szabad parkolóhelyet találni, miközben több hely jutna a gyaloglásra meg a biciklizésre.
A dokumentum a koncepció megalapozására több tényt is rögzít. Például azt, hogy az álló járművek megnehezítik a kerékpározást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a kerékpár-használat előnyben részesítendő a gépjármű-használattal szemben. A parkolás díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének. A civilek szerint diszkriminatív, hogy a gépjárműtulajdonnal nem rendelkező, valamint a gépjárműtulajdonnal rendelkező, de annak tárolását közterületen kívül megoldó lakók hátrányára mond le az önkormányzat a közterületen tárolt gépjárművek okozta elmaradt bevételekről. Továbbá az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagy mértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat. Szerintük nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.