A kilencvenedik alkalommal megrendezésre kerülő Szajna-parti Mondial de l’Auto október 14-én, sajtónappal startolt. A vasárnapig tartó járműshow belépőjegyei 18 €uróba kerülnek, illetve hétvégén 22 €-be. Az ázsiai típusok tömeges bemutatkozására lehet számítani a divat fővárosában. A japán és dél-koreai kreátorok mellett már a kínai cégek nyomulása is megfigyelhető. Párizsban a „hazai”, újraélesztett R4-es modell lehet az egyik kedvenc. Persze a Renault riválisok sem lazsálnak. Igaz a népszerű Fiat 500-as elektromos változatának gyártásával e hetekben befékeztek. 2024-ben általános európai trend, hogy sokan „visszaszerettek” az olcsóbb benzines és dízel verdákba.
Az őszi mustrán a legújabb germán kocsik is ott lesznek. Pláne, hogy a Volkswagen Golf félévszázados születésnapját ünnepli idén. Viszont más márkáktól búcsút kell vennünk. {Ám, amint az 500-as Fityó nemzetközi sikere mutatja, egyes típusokat/stílusokat újra lehet éleszteni…} Győrben is megsiratják az Audi TT-t, mely kupé és kabrió változatban egyaránt népszerű – megfizethető – sportkocsi volt. A 25 esztendeje debütált német négykerekű első szériája sem tűnik „öregesnek”, mégis nyugdíjazzák. Erre a sorsra jut az izmosabb, ifjabb Audi R8 család is – erősítették meg Bajorországban a szomorú hírt. A Ford szerelmesek a Fiesta, a Focus, a Mondeo és a tágasabb Galaxy/S-Max sorozatok kimúlásáról értesülhettek. Az elektromos utódokból persze nehéz lesz annyit értékesíteni, mint például a közkedvelt Ford Fiestákból. Az 1976 óta gyártott kiskocsiból napjainkig 20 millió darab talált (jobbára elégedett) gazdára.