Kevés közép-európai állam dicsekedhet három tucat kisebb-nagyobb belföldi-nemzetközi civil repülőtérrel. A hazánknál négyszer nagyobb területű, 84 milliós szövetségi köztársaság valamennyi tartományában {13 régió + 3 tartományi jogú város} van egy-két-három ilyen fel- és leszállópálya. Az öreg kontinens közlekedési és pénzügyi „forgószínpadának” számító Majna-metropoliszban hamarosan átlépi a 2024-es utasok kvótája a 60 milliós álomhatárt. A Flughafen Frankfurt környezetvédő kritikusai persze „rémálomról” beszélnek az újabb- és újabb rekordok kapcsán. A toplistán csupán negyedik Düsseldorfban harmad ekkora a nyüzsgés, de több tízezer munkahely sorsa függ az idegenforgalomtól és a légi árúszállítástól!
A bajor főváros ezüstérmes a németországi startoló, landoló utasok tekintetében. A 13,5 milliós régióban tavaly 37 millió vendéget, illetve átszállót regisztráltak. Ám e hetekben a 40 millió főt is elérheti! Dobogós még Olaf Scholz kancellár birodalmában a 2020-ban átadott, gigantikus Spree-parti bázis – Schönefeld szomszédságában. A múlt esztendőben 23 millió induló, érkező turistát, üzletembert, bevándorlót számláltak a berlini reptéren. A két, korábban bezárt tempelhofi, illetve tegeli bázison covid-oltóközpont működött és – pl. sárkány eregetős – szabadidős központ van. Az utóbbi {Airport Tegel West-Berlin} területé