Nem tudni, mi vitte rá Lázár János minisztert, hogy tízpontos vállalást tegyen a közösségi közlekedés színvonalának javítására. Kétségbeesett lépésnek tűnik annak tükrében, hogy milyen állapotok uralkodnak a MÁV-nál és a Volánnál.Fizetnek a késésekért, felújítják az állomásokon a mosdókat, takarítók utaznak az InterCity vonatokon, ami látványos változás lenne, ha meg is valósulna.Érdekes, hogy sem az oktatási, sem az egészségügyi államtitkár nem ígérget, tehát Lázár megint kilóg a sorból.
június elsejétől 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél ötnél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak, 2026. január 1-jére a MÁV és a Volán pályaudvarain felújítják az összes mosdót, az InterCity járatokon április elsejétől takarítószemélyzet lesz, idén, illetve jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, erősítik a mozdonyflottát, vasúti kocsikat újítanak fel, illetve újakat vásárolnak.
A GYSEV bővülő kapacitását beforgatják a magyar vasúti közlekedésbe, bevezetik a Mávbusz szolgáltatást, azaz szükség esetén busszal viszik el az utasokat, a nyári időszakban klímagaranciát vállalnak, áprilisban pedig új MÁV applikációt vezetnek be, a MÁV plusz applikációban egyebek közt új lesz a késési funkció – sorolta Lázár János.
Az ingyenes késési biztosítás minden utast megillet. A telefonos alkalmazásban vett jegynél automatikusan visszautalják a jegy árának felét a vásárlásnál használt bankszámlára. Interneten, automatában vagy jegypénztárnál vett jegynél az úti célhoz legközelebb lévő jegypénztárban lehet majd érvényesíteni a késési biztosítást.
A MÁV összes pályaudvarán, vasút- és a buszállomásokon 2026. január elsejére felújítanak 1100 mosdót. A nagyforgalmú állomásokon a mosdók fizetősek lesznek, viszont a MÁV-csoport utasai applikációval, vagy érvényes jeggyel, bérlettel ingyenesen használhatják majd azokat.
Vitézy Dávid szerint a bejelentett ötletek közül több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen. Szerinte az állomási vécék felújítása marad Magyarország legambiciózusabb vasúti beruházása, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek.„Marad tehát a lassú haladás, késő vonatok, régi járművek, de legalább tisztább lesz a WC (ha teljesül a mai ígéret) és kapunk vissza egy kis pénzt, ha eleget panaszkodunk”.