2025. február 12. (szerda) 10:11

Zseniális kiskocsik: VW Käfer

Január utolsó – hosszú, februárba átnyúló – hétvégéjén Észak-Némezországba zarándokolnak a veterán kocsik szerelői, szerelmesei, gyűjői. S kereskedőkból sem lesz hiány Brémában, hiszen az oldtimer befektetésnek sem rossz. Ha értünk hozzá! Például a típustiszta, 50-es évekbeli VW Bogaraknak komoly rajongó tábora van napjainkban is: ezen perecablakos ablakos modellek ritkán úszhatók meg 30 ezer €uro alatt. Ám a fiatalabb, megfizethetőbb Volkswagenekből sincs hiány az öreg kontinens szívében. Az alkatrész börzével kombinált Bremen Classic Motorshow szezonnyitó rendezvény. Pillantás a múltba!

Az egy esztendővel korábban hatalomra került Adolf Hitler 1934-ben, Berlinben a 24. Internationalen Automobil- und Motorrad-Ausstellungon (IAMA – Nemzetközi Autó és Motorkerékpár Kiállítás) jelentette be, hogy milyen elvárásai vannak a jövő „Népautójával” szemben. A sztráda közlekedésre is alkalmas, tartósan 100 km/h-s tempóval suhanó családi kocsiban négy utasnak kellett elférnie: a takarékosság és az olcsóság is fontos szempont volt a berlini diktátor számára. Porsche professzor munkához látott! Időutazás…

’74-ben debütált a VW Golf első generációja. Lelökve a trónról – az osztrák és német náci párttagsággal is „dicsekvő” kontruktőr, Ferdinand Porsche második világháború előtti modelljét – a Käfert. Hajdan szenzáció volt, hogy a mérnök előrukkolt farmotoros novumával, melyet egy csehszlovák Tatra ihletett meg. A kétajtós autó akkoriban még KdF néven debütált. Az ős-Volkswagen termelése az öreg kontinensen 1978-ig tartott, de Latin-Amerikában csupán jó húsz esztendeje fejeződött be a Bogár-korszak.

Kapcsolódó
Még több autó…