Az Európai Unió legnépesebb államának útjait 2025-ben 50 millió autó rója. Hagyományosan a Volkswagen a legelterjedtebb modell. Trabiból – 35 esztendővel a két német állam eggyé olvadása után – hivatalosan már 40 ezer darab sincs! Az oldtimer találkozó kedvencére érdemes tán egy pillantást vetni! 1957. november 7-én mutatkozott be az NDK-ban a Trabant. E típussal köszöntötte a keletnémet autóipar a „nagy októberi forradalom” 40. évfordulóját és a szovjet szputnyik programot. A 21. század hajnalán úgy tűnt, hogy reális remény van arra, hogy a berlini fal ’89-es leomlását csak másfél esztendővel „túlélő” modell elektromos városi kiskocsiként, négyajtós változatban feltámadjon hamvaiból.
Ma több a kérdő-, mint a felkiáltó jel a márka jövőjét illetően. Mely a tizenhat éve, ősszel megrendezésre került Frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (IAA 2009) egyik legnagyobb érdeklődéssel várt négykerekű novuma (egy Trabant prototípus) volt. A 2007-ben 1:10-es makettként már debütált korszerű kocsi életnagyságú bemutatkozása visszaigazolta azokat közvéleménykutatásokat, mely szerint lenne igény olcsó, környezetbarát Trabira. A megkérdezett több, mint 11 ezer autós 93 százaléka üdvözölte a keletnémet márka feltámadását. A kombi karosszériás, 4 méternél rövidebb „Trabant nT” elektromotorja, mintegy 250 kilométeres táv megtételére teszi alkalmassá, az 1 tonnánál könnyebb „friss-garzsírozott” modellt, melynek elődjét két, majd négyütemű változatban 1957 és 1991 között gyártották.