2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:00

A Lidl magyar borokat árul

A Lidl Magyarország kiemelten támogatja a hazai bortermelőket és pincészeteket, ennek okán 2014-ben elindították a „Lidl a magyar beszállítókért!” program keretein belül a Lidl Wine Expo Hungaryt, hogy elősegítsék a magyar borok hazai és határon túli népszerűségét, ezzel elérve, hogy több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
2022-BEN A VÁLLALAT 14,2 MILLIÁRD FORINTTAL JÁRULT HOZZÁ A MAGYAR BORÁGAZAT BEL- ÉS KÜLPIACI ÉRTÉKESÍTÉSÉHEZ.
Az áruházlánc stabil partnerként áll a magyar borászatok és pincészetek mellett, és hozzájárul a teljes borágazat és a hazai gazdaság fejlődéséhez. Ennek köszönhetően tavaly a Lidl Magyarország közel 8 milliárd forint értékben vásárolt magyar borokat a hazai pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80 százalékos növekedést jelent a belföldi értékesítés során. Több mint 15 millió palack bort értékesített a külpiacokon az elmúlt évben, és már 16 európai országban több mint 200-féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók.
Számos díjban részesültek a Lidl borai
A Lidl borai sok elismerést kaptak az elmúlt években, de idén is már számos rangos díjjal büszkélkedhet a vállalat. A 2023-as Vinagora Nemzetközi Borversenyen az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay bora, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbor, valamint a Dereszla Brut pezsgő aranyérmet nyertek, míg a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú bora a legmagasabb, Champion díjat érdemelte ki. A Lidl saját márkás borai a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen is kitűnően szerepeltek: a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú és Feind Magaspart borai pedig a 2023-as versenyen kaptak aranyérmet.

Még több AKTUÁLIS…