A Budapest Airport több más európai reptérhez hasonlóan tesztelt már olyan CT-berendezéseket, amelyek lehetővé teszik a nagyobb mennyiségű folyadék fedélzetre történő felvitelét. Az egyes terminálon két év múlva már élesíthetik is az új rendszert.
Belátható időn belül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is eltörölhetik a folyadékkorlátozást – ez derül ki a Budapest Airport lapunknak megküldött tájékoztatásából.
A Milánó-Linatei repülőtér, a Róma-Fiumicino nemzetközi repülőtér és a London-City repülőtér is bejelentette: feloldják a fedélzetre felvitt csomagokban lévő folyadékra vonatkozó korlátozásokat, és 2023 végén, 2024 elején hasonló lépést tervez a Madrid-Barajasi repülőtér is.
A világ legtöbb légikikötőjében az utasok maximálisan 100 ml-es tartályban tarthatnak folyadékot vagy gélt, ezeket pedig egy átlátszó, visszazárható műanyag tasakban kell elhelyezni, aminek a kapacitása nem haladhatja meg az 1 litert. Ez sok esetben kellemetlenséget okoz az utasoknak, mert az átvilágításnál kidobatják velük a csomagban felejtett, megengedettnél nagyobb mennyiségű folyadékot, ráadásul ez lassítja a becsekkolás folyamatát is.
A Budapest Airport lapunknak azt írta, mint minden utasbiztonsági ellenőrzéssel összefüggő intézkedést, a fedélzetre felvihető folyadék mennyiségének korlátozását is a repülésbiztonság és az európai uniós szabályozásnak való maradéktalan megfelelés indokolja.
A folyadékkorlátozást idestova két évtizede vezették be világszerte. Sokan tévesen azt gondolják, hogy a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások miatt jött a drasztikus szigorítás, ám valójában egy 2006-ban meghiúsított terrorcselekmény volt az oka a változtatásnak.