2024. november 22. (péntek) 00:09

Öt órát várt egy rákos beteg a mentőre

Az Országos Mentőszolgálat szerint az asszonynak nem volt szüksége életmentő beavatkozásra, az eredeti segélyhívást pedig nem mentési esetként, hanem alapellátási feladatként rögzítették. Az eset kapcsán azt is közölték, hogy életveszély esetén 9 perc alatt kint szoktak lenni a menők helyszínen.

Több mint 5 órát várt a mentőre egy rákbeteg asszony Budapesten – ezt állította a 74 éves nő keresztfia az RTL Híradójában.

Szamosfalvi László a munkahelyén volt, amikor az asszonyra vigyázó szomszédoktól megtudta, hogy baj van: a tüdőrákos, áttétekkel is küzdő keresztanyja hányni kezdett.

A mentőt a férfi még a munkahelyéről hívta, először délután 3 órakor, majd az asszony lakásához sietett. Ekkor még azt mondták, hogy mentőt nem, csak ügyeleti kocsit tudnak kiküldeni 1-2 órán belül.

A rákos beteg azonban folyamatosan hányt, egyre gyengébb lett, így László háromnegyed 4-kor újból telefonált, elmondta, hogy az ügyeletet nem tudják megvárni, és mentőt kért.

Mivel még 5 órakor sem volt nyoma a mentőknek, a férfi harmadszor is felhívta a 112-t, ekkor közölték vele, hogy ők csak azt látják a rendszerben, hogy az ügyeleti kocsit lemondták.

A beteg nő állapota közben tovább romlott, az eszméletét is elvesztette. Megpróbálták kocsival bevinni a kórházba, de olyan rosszul volt, hogy már felülni sem bírt. Este 7-kor, amikor a család újra telefonált, azt a választ kapták, hogy már kiküldtek egy autót, de az rossz címre ment és visszafordult.

Ezután, hogy biztosra menjenek, Lászlóék nyitva hagyták a kapukat, sőt kiírták egy nagy papírra, hogy a mentőt várják, akik végül az első híváshoz képest több mint 5 óra múlva, este nyolc után értek a 13. kerületi címre.

Az Országos Mentőszolgálat az üggyel kapcsolatban a hvg.hu-t arról tájékoztatta, hogy „az eredeti segélyhívást nem mentési esetként, hanem alapellátási ügyeleti feladatként rögzítették és átadták a területileg illetékes ügyeleti szolgáltatónak, aki visszaigazolta a feladat átvételét. A fővárosban működő alapellátási ügyeletek nem részei az új egységes, OMSZ által működtetett ügyeleti rendszernek, amihez már hat vármegye csatlakozott. Miután az ügyelet a feladat átvétele ellenére sem ment ki a címre, a beteg érdekében mentő küldésére került sor, akik a krónikus beteget kórházba szállították. Életmentő beavatkozásra a helyszínen, illetve a szállítás során nem volt szükség.”

Még több AKTUÁLIS…