2024. július 27. (szombat) 08:43

Vácrátóton akkualkatrész üzemet építenek

A Japán Nippon Paper Industries vegyipari üzletága akkumulátoralkatrész-üzemet épít Vácrátóton.

Más országok érdekeit szolgálják, akik az elektromos akkumulátorgyárak magyarországi telepítése ellen hergelnek – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, amikor bejelentette, hogy a Nippon Paper Industries nagyjából 15 milliárd forintos beruházást hoz Magyarországra. A japán vállalat vegyipari üzletága akkumulátoralkatrész-üzemet épít Vácrátóton az állam 2,3 milliárd forintos támogatásával, aminek nyomán hatvan új munkahely jön majd létre.

A tárcavezető azt mondta: „mielőtt a hivatásos hergelők itt is akcióba lépnek, szeretném elmondani, hogy a cellulózgyártás az egyik legkörnyezetkímélőbb technológia, amit e területen használni lehet”.

Ha valaki hergelni akar, akkor a fogmosással vagy annak abbahagyásával kell kezdenie, tekintettel arra, hogy a fogkrémben is felhasználják ezt az anyagot, az élelmiszeripar többi területéről már nem is beszélve”– közölte.

Beszédében felidézte a rendszeresen sulykolt kormányzati üzenetet, amely szerint az európai gazdaság szenved az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt szankciók miatt, de szerinte ez sem elég indok a környezet védelmére és a munkahelyek biztosítására vonatkozó stratégiai célok feladására.

Az elektromos autóiparról azt mondta, hogy a gazdasági növekedés hosszú távú garanciáját jelenti (…) és hozzájárul ahhoz a célkitűzéshez, hogy a közlekedési ágazatot környezetvédelmi szempontból is átalakítsák. „Ezért világosan és egyenesen kell beszélnünk arról, hogy akik ma az elektromos akkumulátorgyárak és beszállító vállalataik magyarországi telepítése ellen hergelnek, azok munkahelyek tízezreit veszélyeztetik, és azt akarják elérni, hogy ezek a munkahelyek valahol egy másik országban vagy más országokban jöjjenek létre”. Sőt szerinte azok veszélyeztetik súlyosan a környezetet, akik az elektromos akkumulátorgyárak ellen „hergelnek”, hiszen „elektromos akkumulátorok nélkül nincsenek elektromos autók, akkor marad a hagyományos hajtáslánc, és akkor a közlekedés átalakítása elmarad, így a környezetvédelmi célokat sem tudjuk elérni”.

Még több AKTUÁLIS…