Vitézy Dávid közlekedési szakértő szerint a Lázár János által bejelentett vasúti intézkedéscsomag nem tartalmazza a korábban ígért átfogó vasútfejlesztéseket, helyette kisebb, látszólagos problémamegoldásokra fókuszál. A Podmaniczky Mozgalom vezetője úgy véli, hogy a magyar közlekedéspolitika jelenlegi iránya nélkülözi a hosszú távú víziót, és az európai példákhoz képest visszalépést jelent.
Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi államtitkár szerint a Lázár János által bejelentett vasúti intézkedéscsomag nem tartalmazza a korábban ígért átfogó vasútfejlesztéseket, helyette kisebb, látszólagos problémamegoldásokra fókuszál. A Podmaniczky Mozgalom vezetője úgy véli, hogy a magyar közlekedéspolitika jelenlegi iránya nélkülözi a hosszú távú víziót, és az európai példákhoz képest visszalépést jelent.Nyoma sincs a korábban bejelentett több ezermilliárdos vasútfejlesztési terveknek.
Különösen aggasztó, hogy Lázár János a sajtótájékoztatón már lemondott arról az ambícióról, hogy Magyarországon valaha 200 km/h sebességgel közlekedjenek a vonatok, miközben a régió más országai – például Lengyelország, Csehország és Szerbia – sorra építik az ilyen vonalakat.A kormány nem hívja le a korábban megkötött keretszerződést, amely 115 új Siemens mozdony beszerzését tette volna lehetővé. „Ehelyett használt mozdonyokat bérlünk, például dán selejtezett dízelmozdonyokat, amelyek ugyan jobbak az 50 éveseknél, de távolról sem egyenértékűek a modern új járművekkel”.
Az új mozdonyok nemcsak energiahatékonyabbak lennének, hanem az energia-megtakarítás fedezné a beszerzésükkel járó hitel költségeit is, hangsúlyozta Vitézy. Azonban a politikai akarat hiánya miatt a MÁV inkább drágán bérel használt mozdonyokat.