Túl a berlini fal felhúzásán és J. F. Kennedy elnök dallasi meggyilkolásán nagy változáson esett át a nemzetközi jármű divat. Egyre több praktikus – megfizethető – autó bukkant fel az európai utakon. A szocialista államokban a farmotoros Škoda 1000/1100 MB lett az egyik kedvenc. A csehszlovák típus hat évtizeddel ezelőtti bemutatkozásával párhuzamosan szaporodtak el a magyar utakon is a csinos, négyajtós Moszkvicsok, Wartburgok és a kétkapus Trabantok. A Német Demokratikus Köztársaság utóbbi modelljei elvétve nyugatra is eljutottak – kellett a deviza a ost-berlini elvtársaknak. Naná, hogy az öreg kontinens „szabad államaiban”, ’64-ben egyetlen keleti márka sem került be a „European Car of the Year” viadal választható mezőnyébe…
A bajnok az angolok Rover 2000-ese lett. Az egészen 1977-ig gyártott elegáns limuzin (ritkábban kombi) 2,0 és 3,5 liter közötti erőforrásai nyugodt suhanást garantáltak. Az ezüstérmet anno a Mercedes-Benz 600 {W 100} nyerte – a luxus kategória hajdani kedvence ma is lenyűgöző látvány! Dobogós volt még a nemzetközi zsűri jóvoltából 1964-ben a 880 köbcentis, pöttömnyi skót Hillman Imp típus. Az oldtimer találkozók ritka négykerekűje főleg a nagyvárosi dzsungelben érezte jól magát. Az emancipált hölgyek különösen imádták Glasgowtól Londonig – jobb kormánnyal.