2024. október 18. (péntek) 08:15

88 éve hunyt el André Citroën

Citroen B2 Type 1921

Bő száz esztendeje debütált a legelső Citroën modell Franciaországban. Az A 10hp típus termelése modern futószalagokon történt. Így egyszerre tudtak mennyiséget és minőséget garantálni az igényes vásárlóknak. Akik még pótkereket is kaptak kocsijukhoz!

Fogaskerekek, világháborús gránátok termelése után, a béke beköszöntével dobta piacra első autóját André Citroën (1878-1935). A hadiipari szállításokból befolyt milliók jelentették a 145 éve született gyáros alaptőkéjét a modern négykerekűek összeszereléséhez. A legelső Citroën modell 1919-ben mutatkozott be Franciaországban. Az A 10hp típus termelése – újdonságnak számító! – futószalagokon történt. Egyszerre tudtak mennyiséget és minőséget garantálni a
pénzes vásárlóknak. A 10 lovas ős-Citroën korszerűségét jelzi, hogy a kocsikba elektromos önindítót szereltek. Sőt, a pocsék minőségű európai utakra való tekintettel, pótkereket is kaptak a sofőrök járgányukhoz.

Benzinkút viszont kevés volt az öreg kontinensen – a rivális Ford hazája, az USA itt még lépéselőnyben volt. Komoly üzleti érzékre vall, hogy 1920-ban már mintegy háromszáz szerződéses kereskedőnél tudtak Citroën cserealkatrészekhez jutni a tulajok/szerelők. Így a műszaki problémák lekűzdése nem ütközött akadályba a fogaskerék emblémás modellek
esetében. A cég 1921-ben már négykerekűeket lízingelt, kölcsönzött megalapozva egy új – máig élő – vállalkozási formát. Zseniális ötletnek bizonyult az is, hogy a 20-as évek elején 165 ezer közúti tájékoztató (Kresz-reklám) táblát helyeztek el egész Franciaország területén, melyeken az adományozó üzem neve is szerepelt: «Don de Citroën». S ez még csak a kezdet volt!

Kapcsolódó
Még több autó…