Ötvenöt esztendeje búcsúzott el a nagypolitika porondjáról Charles De Gaulle {1890 – 1970} köztársasági elnök. A hajdani legendás tábornok ki tudja hány ezer kilométert gurult szolgálati limuzinjával? A Citroën DS / ID széria gyártása ’55-ben rajtolt. A francia államfőtől az agyas zsaru filmszerepekben lenyügöző Louis de Funès-ig rengeteg híresség szerette ezt a szép típust. Szűk hét évtizede mutatták be a párizsi autószalonban a francia járműipar háború utáni, egyik legmeglepőbb modelljét. A DS, majd az ’57-ben debütált ID széria furcsa formavilágával, komfortjával, technikai újításaival ma is a Citroën gyűjtők egyik kedvelt „Made in France” típusa.
Persze a VW Käferből lényegesen nagyobb mennyiség született, s 2024-ben is több robog valamennyi kontinensen. De a vesztes németek lépéselőnyben voltak az autóipar területén. Hiszen tíz esztendővel a második világháborút követően a Volkswagen Bogárból már az egymilliomodik példány hagyta el a wolfsburgi üzemcsarnokot, midőn a francia mérnökök az utolsó simításokat végezték a rút-bájos „Kacsa” (CV 2) előkelő testvérmodelljén. 1955 októberének egyik szenzációja volt a Szajna-parti szalonban a pazar hazai limuzin! Vajon ki sejtette akkor, hogy hamarosan Charles de Gaulle államfőtől – a francia filmsztárokon át – a taxisokig rengetegen belehabarodnak a korszerű, vagány, négyajtós Citroënbe? Többek közt Louis de Funès, meg Jean-Paul Belmondo jóvoltából a mozivásznat is meghódította a hydropneumatikus ringatózású közlekedési eszköz. Ma is sok tízezer gurul még e strapabíró típusból – főleg Nyugat-Európa útjain, de Észak-Afrikában is.