2024. november 21. (csütörtök) 19:16

A Golf kihunyt „rokonsága”

Az 1938-ban debütált, kétajtós, farmotoros KdF típus ezredik példánya, a brit megszállási övezetben ’46-ban gördült ki a gyárkapun. Az 50-es években már tömegesen exportálták is Volkswagen emblémával az egyre népszerűbb nyugatnémet autót. A Bogárnak becézett családi kiskocsi konstruktőre, Porsche professzor joggal volt büszke „gyermekére”, melyet egy csehszlovák Tatra ihletett… A Käfer méltó utódja lett a félévszázada debütált VW Golf. E márka zárt kasznis, kabrió és kombi változatban hódította meg bolygónkat. Ma már elektromos verzióban (ID család) keresi a pénzes vevők kegyeit a nyolcadik/kilencedik generációs „népautó”.

A Golf első szériájának sportváltozata, a Scirocco (three-door, front-engine) bal- és jobbkormányos kivitelben főleg a fiatal vevők körében volt divatos – az angol nyelvterületen is! A 2+2 üléses germán kupé két nemzedékét 1974-től ’92-ig ontották a futószalagok. Egy-két utassal nagyrakterű „furgonként” is százezrek imádták ezt az országúti rakétát! Közben ’88-ban jött a kevésbé „szögletes” rokon… A Corrado ma már éppolyan ritka négykerekű az utakon, mint a 2008 és 2017 között gyártott harmadik generációs Volkswagen Scirocco

Kapcsolódó
Még több autó…