A Fiat 124-es liszence alapján 1970 tavaszától gyártott, négyajtós Zsiguli ’71 nyarán debütált Magyarországon. A legelső példányt egy vidéki állatorvos vehette át a Ferencvárosban. A Hentes utcai Merkúr telep csinos nóvuma, anno 80 ezer forintba került. Az olasz-szovjet modell percek alatt népszerű lett: napjainkban is gurulnak még ilyen „Made in CCCP” verdák Eurázsiában. A hazai oldtimer találkozókon is összefuthatunk velük! S mi történt még akkoriban távol a Kádár-medencétől?
1971 októberében vették fel az ENSZ-be a Kínai Népköztársaságot, s Nyugat-Németországban az akkori szocdem védelmi miniszter – későbbi kancellár – Helmut Schmidt „hajháló” rendelete borzolta fel a konzervatív, idős polgárok lelkivilágát. A hippimozgalommal összefüggő liberalizáció hatására Bonn engedélyezte a katonáknak, hogy hosszú frizurájuk legyen… Bő félévszázada tiltották be az Egyesült Államokban a televíziós cigaretta reklámokat. S szintén ’71-ben kaptak választójogot a svájci lányok, asszonyok.
Akkoriban lett független Banglades, s tették lapátra Kelet-Berlinben (az 1961-ben falat emelő, „Malter”) Walter Ulbrichot. Utódja az NDK élén Erich Honecker lett. (Őt 35 éve menesztették…) Bahrain és Katar szintén anno szűntek meg gyarmat lenni. Volt dolguk bőven a térkép(át)rajzolóknak! ’71 őszén vették fel az ENSZ-be Mao Ce-tung Kínáját, mely Tajvan kizárásával járt. A Kelet- és Nyugat-Németország által megkötött tranzit-egyezmény, megkönnyítette a DDR és a BRD közötti személyi- és áruforgalmat, lökést adva a belnémet turizmusnak is.