2024. október 19. (szombat) 18:39

Aurus – 3 tonna luxus

Aurus Senat

Amint arról több hírforrás is beszámolt, június küszöbén I. Kyrill (polgári nevén: Vladimir Michailovitsch Gundjajev) pátriárka járműve karambolozott az orosz főváros szívében. A
leningrádi születésű, „talpig becsületes” egykori KGB-ügynökből lett 76 esztendős egyházfő
limuzinja „csúnyán összetört” – olvashattuk. Nos az Aurus Senat típusú szláv négykerekű eleje
valóban szinte leszakadt, „miután egy Volvóval ütközött Moszkva belvárosában. A balesetben
egy ember sérült meg”.
A Föld legnagyobb területű, harcias államában divatosak a nyugati luxuskocsik és terepjárók.
Már a háborús szankciók életbelépése előtt a hazafias érzelmű milliomosok {2019 óta} akár
orosz típust is választhatnak: a 4,4 literes, V8-as Aurus Senat gurulását egy 63 lovas
elektromos erőforrás is segíti. Az eurázsiai dizájnerek alaposan tanulmányozták az aktuális
német és brit felsőkategóriás modelleket, mielőtt cerkát ragadtak. A Maybach és a Rolls-Royce
stílusvilágát egyaránt idéző, NAMI/Porsche nyolchengeres erőforrással (+ elektromotor) piacra
dobott, összkerék meghajtású, biturbó limuzin végsebessége 250 km/óra. Repeszthetne
tempósabban is a jó 3 tonnás orosz országúti rakéta, ám regulázva lett a moci. Hová a sietség?
A több moszkvai, szentpétervári szakvásáron körbecsodált kocsi, természetesen a pátriárkán
kívül a Kreml frontemberének is megtetszett. Vlagyimir Putyin garázsában pihennek a nyugati
masinák… A korábban főleg nyújtott karosszériás, páncélozott fekete Mercivel közlekedő
államfő maga is szeret autót vezetni. A Senat mellett már kabrió, SUV és kisbusz verzióval is
előrukkolt az orosz luxusmárka. Az Aurus persze a Föld legnagyobb területű államában sem lett
tömegjármű – arra ott a kitűnő Lada és a trolibusz!

Kapcsolódó
Még több autó…