2024. szeptember 16. (hétfő) 21:29

Aurus – ritka, mint a fehér olló

Amint arról több hírforrás is beszámolt, nem is oly’ régen I. Kyrill (polgári nevén: Vlagyimir Michailovics Gundjajev) pátriárka pazar járműve karambolozott az orosz főváros szívében. A leningrádi születésű, „talpig becsületes” egykori KGB-ügynökből lett 76 esztendős egyházfő limuzinja „csúnyán összetört” – olvashattuk. Nos, az Aurus Senat típusú szláv négykerekű eleje valóban szinte leszakadt, „miután egy Volvóval ütközött Moszkva belvárosában. A balesetben egy ember sérült meg”.

A Föld legnagyobb területű, harcias államában divatosak a nyugati luxuskocsik és terepjárók. Már a háborús szankciók életbelépése előtt a hazafias érzelmű milliomosok {2019 óta} akár orosz típust is választhatnak: a 4,4 literes, V8-as Aurus Senat gurulását egy 63 lovas elektromos erőforrás is segíti. Az eurázsiai dizájnerek alaposan tanulmányozták az aktuális német és brit felsőkategóriás modelleket, mielőtt cerkát ragadtak. A Maybach és a Rolls-Royce stílusvilágát egyaránt idéző, NAMI/Porsche nyolchengeres erőforrással (+ elektromotor) piacra dobott, összkerék meghajtású, biturbó limuzin végsebessége 250 km/óra. Repeszthetne tempósabban is a jó 3 tonnás orosz országúti rakéta, ám regulázva lett a moci. Hová a sietség? Lásd. a lassan 23 hónapja tartó ukrajnai „manővert”…

A több moszkvai, szentpétervári szakvásáron körbecsodált kocsi, természetesen a pátriárkán kívül a Kreml frontemberének is megtetszett. Vlagyimir Putyin garázsában pihennek a nyugati masinák… A korábban főleg nyújtott karosszériás, páncélozott fekete Mercivel közlekedő államfő maga is szeret autót vezetni. A Senat mellett már kabrió, SUV és kisbusz verzióval is előrukkolt az orosz luxusmárka. Az Aurus persze a Föld legnagyobb területű államában sem lett tömegjármű – arra ott a kitűnő Lada és a trolibusz!

 

Kapcsolódó
Még több autó…