A pompás, Magyarországon is kedvelt Fiat 127-es utóda negyven esztendeje jelent meg az olasz utakon. Az Uno emblémás, kombilimuzin kasznis kiskocsi első szériájának gyártása Itáliában már 1995-ben befejeződött. Ám a népszerű, igénytelen, praktikus modell termelése külföldön folytatódott (2014-ig). Időközben, 2010-ben piacra került a Fiat Uno második nemzedéke. Az 1,0 és 1,4 liter közötti motorizáltságú, három- és ötajtós nóvumok, főleg a nagyvárosi dzsungelben szolgálják a mai napig gazdáikat.
A négy méternél kurtább, 2021-ig gyártott Unókkal nem kunszt a parkolás. S akár 150 km/óra feletti sztráda száguldásra is kaphatók. A retró Fiat 500-as megjelenésével házon belüli konkurenciát kapott a tágasabb nagy testvér. Az elsőkerék meghajtású, „múlt századi” megunhatatlan Unókra már pár száz €uróért lecsaphatunk. Ám az ilyen agg Fityók zöme – például Németországban – a roncsprémium áldozatául esett és a rozsdatemetőben végezte. A márka szerelmesei többek közt az NSZK-ban és Lengyelországban is klubokba tömörültek.