Lassan három esztendeje dúl a szláv testvérháború Ukrajnában. Miután a Renault kivonult a harcias Oroszország piacáról, Szocsiban – sokak meglepetésére – „friss” modellel mutatkozott be tavaly a Lada gyár. A kis csomagterű, ám divatos X-Cross 5 típus a 30 ezer dollár alatti kategória sztárja lehetne. Csak egy bökkenő van – állapította meg a nyugati szaksajtó. Ez a kelet-európai SUV valójában az ázsiai FAW Bestune T77 kópiája. A kínai kocsi kínos orosz másolata azt jelzi, hogy az szomszédját ostromló birodalom mérnökeinek, dizájnereinek elkopott a cerkája.
Már a régebbi, ma kapható Zsigák is Renault/Dacia másolatok voltak: a 60-as években Fiat liszenc alapján készült Zsigulik pedig joggal lettek a szocialista tábor négyajtós kedvencei. Anno korszerű verdák voltak ezek a KGST piacon, ahol vetélytársnak maximum a Wartburg, a Škoda, a Zastava és a Polski F. kínálkozott. A 4,5 méteres Lada X-Cross 5 belföldön, Putyinisztánban persze vevőkre találhat, hiszen a nemzetközi háborús szankciók miatt