Aki nem tudja, hogy mi a különbség a zsötem és a zsömle között, azoknak is eláruljuk, hogy Willem-Alexander 18 millió lakosú birodalmában, akárcsak Franciaországban az új kocsik mezőnyében a Renault Clio a sztár. De szeretik a hollandok Volkswagen Up-ot is.
A térképre pillantva láthatjuk, hogy a monarchia csupán 41,5 ezer négyzetkilométer területű, s akkor érthetővé válik, hogy miért a kisebb modelleket választják a polgárok a tavasszal 56. születésnapját ünneplő holland király jóléti birodalmában. Ott, akárcsak a „hatalmas” Franciaországban az új kocsik mezőnyében a Renault Clio a sztár. Dobogós Willem-Alexander monarchiájában a VW Up és az Opel Astra is. Ez utóbbi típus 2022/23-ban kevés európai államban szerepel az eladási toplistákon. Lengyelországban szintén bronz érmes a – Volkswagen Golf örök riválisának számító – Astra. Persze azokon a tájakon is jobban fogy a Škoda Octavia/Fabia páros.
Nagy-Britanniában a Ford Fiesta volt a bajnok tavaly – nem először! Lényegesen kevesebb fogyott a drágább, komfortosabb Focusból és a VW Golfokból. Szlovák szomszédaink makacsul Škoda hívők, fej-fej mellett a Fabia és az Octavia a legkeresettebb a szalonokban. S mi a helyzet az öreg kontinens melegebb éghajlatú államaiban? Miközben a Spanyol Királyságban tartósan a Seat Ibiza/Leon duó hódít, addig Itáliában a Fiat Panda a bajnok. A bájos, törpe négykerekűből 2020 óta több, mint kétszer annyi fogyott, mint a jóval drágább Lancia Ypsilonból. Dobogós a torinói Tipo is. Emmanuel Macron 67 millió lakosú államában szinte csak hazai típusokat vesznek az adófizetők. A legnépszerűbb triót, a Renault Clio, a Peugeot 208 és a Citroën C3 alkotja.