A szép hajú amerikai elnök vám-vagdalkozása kontinensünk iparának is sokat árthat – Győrtől Ingolstadtig… A nehézjárművek piacán hagyományosan a német {több országban gyártott} Daimler-Merci a sztár. Idén is várhatóan bő 300 ezer ilyen kamiont, teherkocsit értékesítenek – világszerte. Az ezüst érem a nemzetközi piacon az FAW modelleknek jár és dobogós még a kínai Dongfeng Truck márka. Az előkelő negyedik placcon a Volvo haszonjárművek trónolnak, évi jó 200 ezer darab értékesített masinával. A ötödik helyezett, közel ekkora kvótával az 50-es években alapított CNHTC az ázsiai kommunista birodalomból.
A toplistán hatodik az észak-amerikai Paccar. A Pacific Car sok tízezer dolgozója, az első világháború előtt alakult cég hadirendelései kapcsán is sikeres, 2024-es bevétele elérte a 30 milliárd dollárt. A Shaanxi Automobile csoport a Kínai Népköztársaság egyik gyümölcsöző vállalata. Idén havonta átlag 15-17 ezer korszerű, sok tonnás járgányuk gurul le a futószalagokról. A germán Traton-MAN típusokat is kedvelik a vevők: 2025-ös kapacításuk elérheti a 170-180 ezer példányt!