2024. június 15. (szombat) 12:16

Drága, de imádjuk

Auto

Szeptemberben közel 225 ezer, októberben pedig 219 ezer új gépkocsi kapott rendszámot az NSZK-ban. Vagyis, az aktuális 4-5 %-os infláció ellenére, éves viszonylatban tavalyhoz képest 18-20 százalékkal több vadonatúj autót helyeztek üzembe Németországban. A vevők átlag 35-45 ezer €urót fizetnek ki a nullkilométeres négykerekűekért. Az őszi rekord azért is érdekes – egyebek mellett – mert szeptembertől megszűnt az elektromos járművek állami támogatása. Így részben a magánszemélyek és a cégek egyaránt a nyári vásárlást választották. Ám a várakozással ellentétben októberben, novemberben sem torpant meg a gépjárműkereskedések forgalma.

A friss rendszámot kapott személyautók zöme továbbra is benzines. A szeptemberi, közel 32 ezer új villany-verda a német utakon, azt jelzi, hogy a vevők körében is terjed a „zöld” tudatosság és a hibrid modellek is egyre népszerűbbek Európa szívében. Bár drágábbak a hagyományos típusoknál! Az EU legmotorizáltabb államában, ahol 49 millió kocsi gurul a dízelek sem mentek ki a divatból: havonta mintegy 30-40 ezer ilyen strapabíró típus rendelését teljesítették a német szalonok. A takarékosságon túl, sokan azért döntenek ezen „halálra ítélt” erőforrás mellett, mert az üzemanyagtöltő állomások/benzinkutak rendszere még mindig jobban kiépített, mint a rövidebb hatótávolságú elektro-modellek áramszolgáltató bázisai.

Kapcsolódó
Még több autó…