2024. október 19. (szombat) 08:26

EU: egyre több kínai kocsi

A Majna-parti Frankfurtból Dél-Németországba költözött őszi járműszalonnak immáron harmadik alkalommal volt házigazdája a bajor főváros. Münchenben, a világ legnagyobb közlekedési seregszemléjén hangzott el, hogy a kínai kocsik már az európai piac „tortaszeletéből” 2,8 százalékot szereztek meg. Ám ez a kvóta 10 százalékos, ha az elektromos modellekre fókuszálunk!

Az idei Nemzetközi Autó Kiálltás (IAA Mobility 2023) standjain a közeljövő trendjeiből kaptunk ízelítőt. Az E-járművek piacán a Kínai Népköztársasággal (Dongfeng Motors, BYD stb.) első sorban az USA-val vív kemény csatát. Ennek jegyében már Kelet-Németországban is százezrével gyártanak Tesla modelleket. A brandenburgi Gigafactory bővítését aggódva figyelik a környezetvédők. Ám a Lengyelországgal szomszédos – Berlint körülölelő – tartományban a foglalkoztatási helyzet javulását várják a tengerentúli befektetőktől. Az üzem tervezett bővítése után évi 1 millió darabos lehet a korszerű Tesla gyár kapacítása!

A bajor főváros szeptember 05. és 10. között megrendezésre került autó showján az is világossá vált, hogy korai még temetni a benzines és dízel járműveket. Ezekből idén is több tízmillió példány gurul le a Földtekén a futószalagokról. S a hibrid típusok is kelendők pl. az EU azon tagállamaiban, ahol a tisztán villanyüzemű négykerekűek töltőállomásainak száma – egyelőre – csekély. Az őszi szakvásárnak otthont adó NSZK-ban, mind a hagyományos, mind az elektromos verdák táborában a Volkswagen AG modelljei a legkedveltebbek: ám egyre több a kínai, japán és egyesült államokbeli rivális márka is!

Kapcsolódó
Még több autó…