Egyelőre beláthatatlan, hogy mit jelent majd a Brexit hosszú távon, az EU-ból tétován kifarolt monarchia járműgyártása szempontjából. Hiszen a birminghami Jaguar Land Rover Ltd.-n kívül számos településen tízezrek foglalkoznak például Toyoták, Opelek és Minik összeszerelésével. A két esztendeje elhunyt Erzsébet királynő hagyományosan belföldi gyártású típusokkal gurult. A nem mellesleg fiatalon kitünő autószerelő hírében állt, volánnál és nyeregben egyaránt ügyes asszony Brexites birodalmában a Jaguar, a Land Rover, a Range Rover, a Bentley, a R.R. az Opel/Vauxhall modelleken kívül Toyota Avensis/Autis típusokat is gyártanak. A legendás Aston Martin sportkocsik szülőhazája is a szigeten van, ahol Lotus üzem szintén található.
A brit szakszervezeteket igen aggasztja 2025 küszöbén a még beláthatatlan jövő! Nem tudni, hogy az EU-ból való kilépés hány – újabb! – munkahely leépítésével jár a következő években, például Oxfordban. Ott a német érdekeltségű BMW (UK) Manufacturing Ltd. Miniket termel tömegesen, sikeresen! Swindonban Honda gyár van, a brit Washingtonban pedig seregnyi Nissan típust készítenek – főleg exportra. A brit érdekvédőket az is elgondolkoztatja, hogy, ha az NSZK-ban a legendás Volkswagen AG belföldi üzemek bezárását tervezi és dolgozók tízezreit menesztheti, akkor mi lesz a határon túli germán érdekeltségű cégek sorsa 2030-ig? Az EU-ban ráadásul nem kapkodnak a vevők az angol típusokért, miként az elektromos modellek értékesítése is megtorpant idén!