Az öreg kontinensen egy amerikai elektromos autó volt 2023-ban a legnépszerűbb. A 40 ezer €uró feletti, tehát viszonylag drága Tesla Y-ból bő 230 ezer példány talált gazdára. Európában ezüstérmes lett a Romániában összeszerelt Dacia Sandrero. S dobogós helyezést ért el a Volkswagen T-Roc is, mely a kompakt SUV kategória német bajnoka. Az előkelő negyedik placcon tavaly a praktikus és jutányos Peugeot 208-as végzett. A 20 ezer € alatti alapár nagy érv e francia kiskocsi mellett! A Renault Clio népszerűségében szintén komoly szerepe van megfizethető tarifájának. Már 7-8 millió forintért jól felszerelt négykerekűt kapunk – Vásárhelyi Győző / Victor Vasarely emblémájával.
Az Opel/Vauxhall Corsa hódítása négy évtizede tart – a legfrissebb széria is sikeres volt a múlt esztendőben. A toplista hetedik posztján az elnyűhetetlen Toyota Yaris trónol: ez a japán modell a legkedveltebb ázsiai verda Izlandtól Máltáig. (Németországban több ismerősöm is ezzel a típussal közlekedik, s imádják!) A félévszázada debütált VW Golf bel- és külföldön sokáig a legkeresettebb márka volt. A nyolcadik generációs autóért már kevésbé hevülnek a vevők. Hiszen nem csupán a karosszériája lett méretesebb, hanem az ára is. 26-28 ezer €uróért szinte csak egy fapados verzióra csaphatunk le! A kilencedik helyen tavaly a Škoda Octavia végzett Európában, a tizedik pedig a Dacia Duster lett.