2024. október 19. (szombat) 18:29

Királyi kabrió

Az új brit uralkodót láttam már Bentleyből avagy Audiból kiszállni. S szerintem III. Károly a Mercedesek komfortjába is többször belekóstolt már és tekergethette megannyi Rover és R.R. volánját is. Fiatalon nyitott Jaguarral suhant!
Vannak luxuskocsik, melyek kormányzását nem bízza sofőrre a tulaj. Ilyen szellős verda a V12-es Rolls-Royce Dawn. A pazar brit kabrió királyi komfortot garantál négy utasának. A már üresjáratban is 2,5 tonnás modell üzemanyagfogyasztásával maximum az alattvalók bíbelődnek. A 6,6 literes, egy tucat hengeres brit nóvum 2016-ban debütált: gyártása pár hete fejeződött be! Persze ez csak azok számára szomorú hír, akik 30-40 Dacia, netán 20 darab fapados VW Golf helyett a Rolls-Royce Dawn mellett döntöttek. Garázs placc szempontjából (is) bölcs választás a gazdagok örökifjú, négykerekű játékszere, melynek még 5 másodpercre sincs szüksége a 100-as tempó eléréséhez. De minek kapkodni? Aki a bő öt méteres modell volánját tekergeti, aligha siet délutános műszakba, netán főnökéhez, hogy észt osszanak neki.

Nem, nem. Az RR Dawn Cabrio az önálló, pénzes polgárok ritka csecsebecséje! A 330 ezer €uró körüli induló tarifa garancia volt arra, hogy Londontól Moszkváig nem lett tömegjármű az extrákkal zsúfolt országúti rakéta. Ma a 6-7 éves nyűtt modellek kerülnek ennyibe. A vadiúj RR DC-k közel félmillió €-be fájnak. Sok pénz ez, de egy csinosabb teve sem olcsóbb… Ráadásul az olajállamokban az sem gond, hogy a városi, netán sivatagi forgalomban 20 liter felett kortyol e típus. A királyi kényelmet és eleganciát nyújtó, skalpolt luxusautó első példányai hét éve gurultak ki a szalonokból. Termelése 2023-ban befejeződőtt, így ritka jószág marad a benzines, V12-es Rolls-Royce Dawn Cabrio.

Kapcsolódó
Még több autó…