Az európai kereskedők nosztalgiával gondolnak vissza 2018-ra, 2019-re. Aztán a koronavírus-járvány terjedésével összefüggésben, még Németországban is ötödével mérséklődött a kereslet új autók iránt. Ami változatlan Olaf Scholz kancellár birodalmában az a Volkswagen modellek népszerűsége.
Míg 2019-ben még bő 200 ezer darab VW Golfot vettek a németek, addig a következő évben 136 ezerre apadt a kereslet. Ám 2021-ben, 2022-ben is a nyolcadik generációs Golf volt a sztár az NSZK-ban. A Passat és a Polo is dobogós az anyaországban. A 11,5 millió lakosú – harmad magyarországnyi területű – Belga Királyságban és a pöttömnyi Luxemburgban szintén a Golf a kedvenc, egyre gyakrabban elektromos/hibrid (ID) változatban. A szomszédos Hollandiában pedig a kisebb Polo hódít. A finnek és az észtek a Škoda Octaviába vannak belehabarodva. S természetesen cseh földön is ezeket a limuzinokat, kombikat imádják a hazafias autósok. Szlovákiába a dögös Fabia vezeti az eladási listákat napjainkban.
Ha már a koronavírus, majd a 2022/23-as energiaválság és infláció lefékezte a közutak forgalmát valamint a nemzetközi idegenforgalmat, lássuk, hogy Európa más tájain melyik modelleket választják a polgárok?! Nálunk a Suzuki és a Škoda a menő, míg déli szomszédainknál, Szlovéniában és Horvátországban a Renault Clioért hevülnek a sofőrök! Az EU legnagyobb területű államában, Franciaországban is a Clio a legnépszerűbb kiskocsi, de a Peugeot 208 és a tágasabb 3008-as széria is sztár 2023-ban. A 100 százalékosan villanyüzemű kocsik viadalában tavaly az amerikai Tesla nyert 70 ezer új példánnyal az NSZK-ban. A VW 63 ezres értékesítési kvótával ezüst érmet söpört be a környezetkímélő, „áramvonalas” verdák biznisz csatájában.