Győrben és Kecskeméten német modellek születnek, Esztergom pedig a japán járműipar egyik közép-európai bástyája. Belgiumban Volvókat szerelnek össze, míg Finnországban Mercedeseket gyárt egy korszerű üzem. S bizony a büszke franciák sem restek, Opeleket, Toyotákat termelni.
Ez bizony globalizált világunkra jellemző, hogy a Spanyol Királyságban Volkswageneket és Audikat is összecsavaroznak, miközben tartósan a Seat Ibiza/Leon páros hódít. Itáliában pedig 2023-ban is a Fiat Panda és a retro 500-as a főszereplő. Immáron elektromos verzióban is! A bájos, törpe négykerekűek – részben a Fabbrica Italia Pomigliano S.p.A. gyár termékei – kevés üzemanyaggal/árammal és parkolóhellyel beérik Milánótól Palermóig! Nem mellesleg a Pandákból az elmúlt esztendőkben több, mint kétszer annyi fogyott, mint a jóval drágább (Lengyelországban összeszerelt) Lancia Ypsilonból.
Olaszföldön dobogós a Törökországban készülő Tipo is, mely 2015-ben debütált az Istanbul Autoshow-n. Az Eurázsiában Fiat Aegea emblémával árusított modell – mellesleg – az Egyesült Államokban és Mexikóban Dodge Neon elnevezéssel keresi a vevők kegyeit. De legurulnak a török futószalagokról Fordok is! Azt meg talán nem tudja mindenki, hogy háborúzó Ukrán szomszédainknál békeidőben komoly Škoda termelés folyik. Debrecenben pedig BMW-ket gyártanak majd bajor-magyar együttműködés keretében.