A 70-es évek óta megduplázódott a Mexikói Egyesült Államok {Estados Unidos Mexicanos} lakossága. Az USA közel 2 millió km² területű déli szomszédja nem csak illegális drogbiznisszel és remek mezőgazdasági termékekkel van jelen a nemzetközi piacon! Tavaly több millió gépkocsit is termeltek, jobbára a belföldi, illetve a szomszédos országok piacára.
A hajdani spanyol gyarmat idegenforgalma, járműipara is megérezte 2020-22-ben – az idén talán lecsengő – Covid-19 hisztériát. A 130 millió lakosú Mexikói Egyesült Államok {Estados Unidos Mexicanos} tekintélyes autógyártása büszkélkedhet, de a koronavírus-járvány terjedése a közelmúltban kissé megtépázta a korábban elért termelési rekordokat. Ám így is, havonta átlag 250 ezer darab új autó gurult le a futószalagokról. Sőt, 2021 márciusban jó 300 ezer friss „Made in Mexico” modellt regisztráltak, s 2022-ben is voltak kiugró hónapok.
Kérdés, hogy 2023-ban túlszárnyalható lesz-e az egészségügyi válság előtti top mennyiség? Anno 2019-ben egyedül Volkswagenből 443 ezret, s Fordból negyedmilliót gyártott az USA déli szomszédja. A Chevrolet, a Ram és Dodge típusokon túl seregnyi japán márkát is összeszerelnek. Európát a VW-n kívül a BMW, s a San Jose Chiapaban hat esztendeje megnyílt Audi üzem négykerekűi képviselik. A rivális Mercedes-Benz sem hiányozhat a 88 százalékban észak-, 12 százalékban közép-amerikai területű állam palettájáról.