2024. december 18. (szerda) 14:03

Mini, Trabi és társaik

Hatvanöt esztendeje jelentek meg az angol utakon a nagyvárosi dzsungelben otthonosan mozgó, kétajtós, jobb kormányos Minik első példányai. Később a „balos” öreg kontinens is meghódították ezek a praktikus modellek. Hazánkban akkoriban más típusok hódítottak, de akinek a fészerében egy 70-es-80-as évekbeli, Trabi, avagy 126-os Kispolski szunnyad {netán narancssárga színben!} az jól teszi, ha kivár az eladással 2025 tavaszáig. Amikor sejthetően újfent megdrágulnak az oldtimerek. Szerény banki kamatnál egy Wartburg sem rossz befektetés.

Hajdan a nyugati (immáron veterán) modellek komolyabb szériában – jobb minőségben? – készültek, mint a KGST-típusok. Így a piacon gyakoribb a Simca, mint a 125-ös Nagypolski, 1200-as Zsiga. De lássuk a karcsúbb kocsik mezőnyét! Persze anno kinek a Trabant, a Zaporozsec, kinek a Fiat 500-as jelentette ifjúsága kedvenc kisautóját. {Én ez utóbbi, vászontetős, piros, torinói típussal suhantam Pest és Balaton között, max. 95 km/h-s tempóval…} Ám nálunk szép számmal akadtak olyanok is, akik csak a nyugati limuzinokért lelkesedtek, noha egy éjfekete, négyajtós Volgának is megvolt a maga (diszkrét) varázsa a Kádár-korszakban.

Kapcsolódó
Még több autó…