Németországban ezer lakosra közel hétszáz gépjármű jut. A modellek kétharmada „Made in/by Germany”. A legelterjedtebb típus 2025-ben is a Volkswagen. A tavaly értékesített friss verdák közel fele alternatív üzemmódú, főleg hibrid, elektromos, Plug-in vagy gázos volt. Az Európai Unió legnépesebb tagállamában a járműpark átlagos életkora tíz év. A személyautók egyharmadának női tulaja van. Az aktív sofőrök 30 százaléka elmúlt 60 esztendős. A belföldi márkákat előnybe részesítő német polgároknak jó 30 millió „hazai” verda parkol a garázsában, kertjében, s az utcán.
Az import négykerekűek zöme Japánból, s a szomszédos Franciaországból, illetve Csehországból származik. Lecsúsztak a dobogóról a dél-koreai gyártmányok, melyekből jelenleg mintegy 2 millió darab rója a németországi utakat. Az NSZK-ban 2010 óta jelentősen visszaesett az itáliai márkák népszerűsége: csupán a retro Fiat 500-as hódította meg az autósok szívét. Az új olasz modellek 38,5 %-a alternatív üzemű volt tavaly. Teslából közel 70 ezer példány kelt el 2022-ben, s azóta még több. Így a már Németországban is gyártott amerikai márka a sztár a villany négykerekűek mezőnyében. A 63 ezer darab frissen üzembe helyezett, tisztán elektromos Volkswagen ezüst érmes a környezetkímélő márkák viadalában. Ám mind több megfizethető kínai vetélytárs is felbukkant 2024-ben az európai autó szalonokban.