2024. szeptember 16. (hétfő) 21:30

NSZK: egyre több és drágább autó

A két legelterjedtebb alternatív technikával (hibrid és elektromos) 2024-ben már közel 2,5 millió kocsi gurul a germán utakon. A benzines veterán és youngtimer típusok továbbra is népszerűbbek Közép-Európában, mint az – egyelőre túl drága – „zöld” modellek. A lányok, asszonyok különösen szívesen választanak maguknak vagy családjuknak környezetkímélő(bb) kocsit! Ám a 20 ezer €uró alatti kategóriában nem nagy a választék! A 84 millió lakosú Németországban már 49 millió személygépkocsit tartanak nyilván. A tulajok 34 százaléka hölgy. Az autók közel kétharmada belföldi márka. Hagyományosan a Volkswagen a sztár. Amióta 1946-ban elkészült a brit zónában az ezredik VW Bogár persze sokat változott a divat. De Ferdinand Porsche professzor – Tatra ihletésű – farmotoros Käfere ma is sokak szerelme. Olaf Scholz motorizált, jóléti birodalmában nem mellesleg már 10 év körül van a járműpark átlag életkora. A dízelek nem igen kelendők…

Az gépkocsipark tulajdonosainak közel harmada elmúlt hatvan éves – s mivel a jogosítvány egy életre szól, a 80 feletti nénik, bácsik sem búcsúznak el a volántól. Jó, jó időnként beletolatnak egy üzlet vitrinjébe, avagy a forgalommal szemben suhannak a sztrádán. Ám összességében alig okoznak több balesetet a veteránok, mint a kezdő fiatalok. Az ő soraikban meglepő 21. századi trend, hogy már nem akar mindenki vezetői engedélyt szerezni az érettségi bizonyítványa, diplomája mellé. Ennek örvendenek a környezetvédők, míg a legendás – hazánkhoz ezer szállal kötödő – német járműipar illetékesei a hibrid és elektromos modellek fejlesztését ímmel-ámmal támogatják. Ja, és az üzemanyagadó szépen gazdagítja az államkasszát. Így nem csoda, hogy a berlini nagykoalíció főleg szóban (elméletben) óvja a környezetet, míg gyakorlatban a „Made in/by Germany” termékek exportjából söpör be milliárdokat.

Kapcsolódó
Még több autó…