Gimnazistaként győri kekszet majszolva, el nem tudtuk volna képzelni, hogy hazánkban egyszer majd „nyugati” kocsikat gyártanak. Nos a Kádár-medencében ennek csak a vasfüggöny szétszakadása után jött el az ideje. Ez arról jutott az eszembe, így 2025 közeledtével, hogy távozó Olaf Scholz kancellár limuzinjában is magyar szív dobog. Szerintem nem tudja… Pillantás a múltba, midőn még nyugatnémet motorok zakatoltak a germán verdákban!
Az európai és amerikai veterán járműtalálkozók komfortos kedvence a kupé és kombi erényeket ötvöző, Audi 100 C2-es szériájának ötajtós verziója. Az 1977-től több ráncfelvarráson átesett nyugatnémet modell sokaknak nem tetszett a maga idejében. Bezzeg ma! A bő 4,5 méteres, furcsa fazonú batár a két- és négyajtós limuzinhoz képest extravagánsnak tűnt. Egyszerre volt sportos és tágas. Az 1,6 és 2,1 literes benzines, valamint a lomhább, 2,0 lityis, dízel motorral kínált bajor országúti rakéta a Mercedes riválisaként került a piacra. Akkor még kevés sikerrel.
De már a 70-es, 80-as években is megvoltak az Audi 100 Avant hűséges hívei. Ki sejtette akkoriban, hogy majdan Győrben is gyárat nyit a legendás német konszern?! A felső-közép kategóriában a W 123-as Mercin kívül a BMW 5-ös sorozatának is konkurenciát jelentett az ingolstadti luxus rakéta. A napjainkban már a gyűjtők féltett kincsének számító Audi 100-asok különösen a strapabíró, öt hengeres változatban népszerűek. Az 1979-től számos frissítésen átesett ős-Avantok megkímélt, típus tiszta veterán modelljeire 15 ezer euró alatt nem könnyű lecsapni.