1971-ben két francia típus is ott volt az „Év autója” verseny élmezőnyében. A legtöbb pontot a Citroën GS kapta a nemzetközi szakzsűritől. A második helyen a korát megelőzően modern VW K 70-es végzett. Dobogós lett ’71-ben a tágas, kényelmes Citroën SM is. Pillantás a múltba és a jelenbe! A 2024-es oldtimer találkozókon csak elvétve futhatunk össze a fenti francia, illetve nyugatnémet modellekkel. Az okok prózaiak… A karambol és a korrózió kevés Citroënt hagyott a mai nemzedékre.
Az elegáns, négyajtós Volkswagen K 70-esből pedig alig 200 ezer példány készült. Ez volt az elsőkerék-meghajtás premiere a „bogaras” cégnél. Az előre került sorosmotort is szokniuk kellett a vevőknek, akik igazán csak a Golf félévszázaddal ezelőtti bemutatkozásakor kezdtek ráunni a {’38-ban debütált} Käfer sokadik generációjára. Hol volt akkor már a kocsit megrendelő Adolf Hitler és – párttársa – Ferdinand Porsche professzor, az ős-VW konstruktőre?