Az 1914-ben kirobbant első világháború döntően megváltoztatta a francia (és a konkurens) járműgyárak termékválasztékát: kellett a muníció. Meg a páncélos gépkocsi, melynek önhordó karosszériára épített forgatható lövész tornya Louis Renault műszaki fantáziáját dícséri.
Idén 125 esztendős a legendás francia cég! Ám Louis Renault már jóval azelőtt bütykölt automobilt, hogy két testvérével 1898-ban megalapította volna vállalkozását. Az a pöttömnyi, négykerekű „motorizált karosszék” a későbbi „A”- jelzésű prototípus előfutára lett. Az új korszak hajnalán már száz embernek adtak munkát Renault-ék, akiknek a nevéhez olyan innovációs megoldások fűződtek, mint a kardántengely és a becsavarozható gyújtógyertya. Saját ötleteik és más szakemberektől vásárolt szabadalmak ötvözésével alkották meg legelső tömegprodukcióra érett járgányukat. Ebből 1906-ban egy párizsi fuvarozó cég bő másfél ezer darabot rendelt. A Szajna-partján pöfögő Renault taxik „önreklámja” jót tett a cég üzletmenetének, imázsának.
A gazdag polgárok, aranyifjak, politikusok is mind gyakrabban nyergeltek át – szó szerint – lóról, fiakkerről gépkocsira. Európa legsikeresebb autóműhelye az utolsó békeévben, 1913-ban már 10 ezer példányban gyártott korszerű autókat. Az első világháború kirobbanása döntően megváltoztatta a Renault-gyár termékpalettáját: a központi hatalmak ellen kellett a muníció. Meg a páncélos jármű, melynek önhordó karosszériára épített forgatható lövész tornya, szintén Louis Renault műszaki fantáziáját dícséri. Nem csak a harckocsi hősi korszakába csöppent ezzel egy (több) csapásra a francia vállalat, hanem meghódította a levegőt, a vizet és a szántóföldeket is. Igen, repülőtől motorcsónakon át traktorig mindent gyártott az Európa-hírű cég. Sőt a 20-as évek elején még egy lokomotívot is terveztek. Renault-ék sínen voltak!