A május 2-ig tartó szakvásár {Shanghai International Automobile Industry Exhibition} standjairól az európai nóvumok sem hiányozhatnak. De az egyik sztár japán: a nyolcadik generációs friss, csinos Lexus ES hibrid és elektromos hajtással debütált a hó végén. A bő öt méteres kocsi kívül-belül pazar: a Toyota mérnökei megint kitettek magukért! Közben javában dúl az Ázsia kontra Egyesült Államok vámháború. Kína sem tököl, ha gazdasági érdekeiről van szó… Jól időzítve a 4 milliárd lakosú – legzsúfoltabb – kontinens keleti csücskében április 23-24. tárta szélesre a kapuit egy rangos járműipari mustra. Akkor még csak a zsurnaliszták, fotósok és az autós menedzserek, cégvezérek csodálhatták meg a legújabb négykerekű modelleket.
Természetesen idén tavasszal is a Kínai Népköztársaság típusai dominálnak a shanghai-i shown. De a japán és koreai riválisok szintén nagy ászokkal rukkolnak elő! A május elejéig tartó szakvásár standjairól persze az európai nóvumok sem hiányozhatnak. Hiszen a – részben – Ázsiában is gyártott német stb. verdák igen népszerűek a gazdaságilag rohamosan fejlődő régióban. A Volkswagen és az Audi, a Jaguar és a Ford éppúgy – pénzes – rajongókat vonz, mint a Ferrari, avagy a Lamborghini! A kínai randi előtt Dél-Korea fővárosába hívogatott 2025. április 3-13. között a Seoul Mobility Show.