Az 1976-tól másfél évtizedig gyártott 340/360-as skandináv autó szériából bő egy millió kelt el. A híresen elnyűhetetlen Volvo 240/260-as család a hetvenes évek derekán jelent meg a szalonokban. Népszerű lett! A már turbó feltöltővel is választható svéd „fenegyerek” szedánként, kombiként – no meg nagyon kis számban kétajtós Bertone kupéként (Volvo 262 C) – minden korábbi eladási rekordot megdöntött. 1993-ig több mint 2,8 millió példánya talált gazdára. Így az oldtimer találkozókon is összefuthatunk ilyen, az USA-t is meghódító, észak-európai remekművekkel. A párhuzamosan bő 1,2 milliós mennyiségben 1982 és 1992 között piacra dobott 740/760/780-as sorozat is seregnyi díjat söpört be.
És ez lett a sorsa a 940/960-as meg a 850-es famíliának is – Amerikától Itáliáig. Az olaszok a szépség szakértőjeként ’96-ban a V 40-est jutalmazták „a világ leggyönyörűbb autója” elismeréssel. Hosszan lehetne még lajstromozni a V/S 70-es és a többi nordikus modell sikereit: a magyar sofőröknek csak egy panaszuk lehet a lassan egy évszázados műszaki tapasztalatot ötvöző Volvókra – anyagilag nem engedheti meg magának mindenki! Na ja, tömegjárműnek ott a 7-es busz a „Felszab téren”.