Az amerikai Blue Bird vállalat, amely évszázadok óta gyártja az ikonikus sárga iskolabuszokat, új gyártóüzemet nyitott az elektromos iskolabuszok iránti növekvő kereslet kielégítésére. Sajtóközleményükben bejelentették, hogy a Blue Bird megnyitotta új, 40 000 négyzetméteres „Elektromos Járművek Építési Központját” a georgiai Fort Valley-ben. Az új létesítmény célja, hogy a vállalat elektromos iskolabuszok éves termelését 100-ról 5000-re növelje.
Az új gyártóüzemben szerelik össze a Blue Bird „Vision” és „All American” elektromos iskolabuszokat. Mindkét modell 155 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely körülbelül 190 km-es hatótávolságot biztosít, és három-nyolc órát vesz igénybe az újratöltés. Jelenleg közel 1000 Blue Bird elektromos iskolabusz van forgalomban, amely a cég teljes értékesítésének hat százalékát teszi ki. A vállalat napi négy elektromos iskolabuszt gyárt, de reményei szerint az új üzem lehetővé teszi majd a napi 20 busz gyártását.
A Blue Bird azzal számol, hogy az elektromos iskolabuszok iránti kereslet jelentősen növekedni fog. Az Egyesült Államokban és Kanadában az iskolai körzetek már elkezdték hagyományos üzemanyagú buszflottáikat teljesen elektromos modellekre cserélni. A Biden-Harris adminisztráció a megnövekvő kereslet miatt közel megduplázta a Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) által nyújtott pénzalapot, amely a tavalyi 500 millió dollárról 965 millió dollárra emelkedett.
„Csak a történelmi Bipartisan Infrastructure Law alapján több ezer további elektromos iskolabusz-megrendelésre számítunk, becslések szerint 1 milliárd dollár értékben az elkövetkező öt évben” – mondta Phil Horlock, a Blue Bird Corporation elnök-vezérigazgatója. „Az új EV Build-up Centerünk tükrözi a Blue Bird elkötelezettségét az Egyesült Államok és Kanada iskolai körzetei iránt, hogy kielégítsük a növekvő igényeket, és tiszta, biztonságos és megbízható diákszállítást biztosítsunk, amikor szükség van rá.”
Az iskolabuszok rövid, meghatározott útvonalai kiválóan alkalmasak korlátozott hatótávolságú elektromos járművek számára. A naponta kétszeri iskolai útvonalakon kívül hosszabb időszakok vannak, amikor a buszok nem üzemelnek, így elegendő idő áll rendelkezésre a feltöltésre.