A Spanyol Királyságban, avagy Belgiumban, Ausztriában vakációzva feltűnően sok a mlada boleslavi kedvenc. A Németországban bemutatott cseh csúcsmodellből kombi és – 2024 végétől – sportos limuzin is kapható lesz. Eközben a rivális VW Passat már csupán Variant verzióban kényezteti a vásárlókat. A 40 ezer €urós kategóriában hódítóútjára indított Škoda Superb cseppet sem emlékeztet a szocializmusban megszokott, farmotoros négykerekűekre. Az elődjénél, a harmadik generációs Superbnél tágasabb utas- és csomagterű novum, tankja is méretesebb: alapváltozata 150 lovas (1.5 TSI / Mildhybrid). A takarékos, de fürge kocsi nagytestvérei (204/265 LE) benzines és (150/193 LE) dízel erőforással is kaphatók – hétgangos váltóval. A két- és négykerékmeghajtású új Škodák passzolnak abba a sémába, hogy az átlag német vevő, már 45 ezer €-t fizet ki (álmai?) friss autójáért…
A félévszázada debütált Volkswagen Golf első generációjából, ekkora summáért akár 9-10 darabot is kaptunk. Hm. A legendás Bogár-utód napjainkban is a legnépszerűbb modell az NSZK-ban: most havi átlagban 10-12 ezer ilyen VW-t helyeznek üzembe belföldön. Egyre ritkábban dízel erőforrással! A „Made in/by Germany” típusok viadalában a „népautó” távoli rokona is sztár. A Porsche szalonok forgalma kétharmadával emelkedett ezévben. Szóval kár lenne temetni Olaf Scholz kancellár hazájának iparát, s kételkedni gazdasági erejében… Vidámak a Smart kereskedők is (+ 42,4 %). A megújhodott, részben elektromos Opel família novumai (20,1 %) szintén keresettek, míg a Ford márka nem érdekli a vevőket – maximum olcsón, használtan. A Németországban 2024-ben eddig értékesített közel egymillió friss modell között – a limuzinok mellett – továbbra is a kombik és az SUV-k hódítanak, noha ezek alapára magasabb a hagyományos két-/négyajtós kocsikénál.